Daniel, jag och Landsberget

Alla inlägg här på min blogg skriver jag mest med tanke på er (och för att jag tycker det är kul så klart). Jag vill att ni ska kunna hitta spännande grejer, inspiration, pepp eller bara kunna känna igen er när livet inte är så lattjo. Men det här inlägget skriver jag faktiskt mest för mig själv, för att jag vill kunna kika tillbaka och minnas. Jag skriver det nu för att känslan är så färsk i kroppen och för att jag vill bevara den. Jag ska börja berätta lite om mig och Daniel:

landsberget2

När jag var 22 fick jag kontakt med en kille på nätet på ett helt random sätt. Jag visste att han hade en tjej men jag kunde liksom inte släppa honom. Jag älskade att sitta och chatta med honom långt in på nätterna. Han var så smart, rolig och härlig. Den där nätvänskapen växte till något mer och den där tjejen han hade visade sig inte vara något långvarigt. För att göra en lång historia kort bestämde sig den där 19-åriga killen att han ville komma och hälsa på mig. Jag bodde hemma i mitt föräldrahem sen en tid tillbaka då och en vacker dag dök han upp. Med en ros i handen och var mycket längre att jag föreställt mig. Vi satt på mitt flickrum och pratade och inget kändes konstigt eller spänt. Jag har alltid känt mig så himla trygg med honom. Till slut utbytte vi vår första kyss. Efter det följde hela tre år av intensiv pendling mellan varandra. Sen fick jag jobb i Västerås och flyttade in, vad jag trodde var tillfälligt i hans lägenhet. Vi har liksom alltid skyndat långsamt.

landsberget1

Ända från första början har han varit min klippa. Han var med som ett stadigt och starkt stöd när min pappa blev sjuk och senare dog. När livet varit jobbigt med utmattning och depressioner har han alltid varit mitt största stöd. Jag vill tro att jag är ett lika stort stöd för honom också.

Han är min bästa vän, han förstår mig och har lika knasig humor. Han bangar inte för en spontandans med tillhörande sång i köket en vardagskväll. Med honom känner jag mig alltid trygg och älskad plus att vi har det så jäkla roligt.

landsberget3

Men i alla fall, vi snabbspolar framåt till i förrgår kväll då denna fantastiska person jag lever med plötsligt föreslog att vi skulle åka till en utsiktsplats på Landsberget. Det var redan rätt sent och han var rätt stressad och konstig när jag föreslog att vi skulle koka kaffe och ta med. Till slut kom vi iväg och  fram till den där utsiktsplatsen. Eller nja, vi kom fram till stigen upp som visade sig vara mycket mindre stig än vad den var klättervägg. Jag springer ju och tycker mig ha rätt hyfsad kondition men höll i alla fall på att dö flåsdöden under färden upp.

Väl där visade det sig att det där utkikstornet inte alls var den barnfamiljsanpassade varianten jag tänkt mig. Det var istället ett gammal militärt utsiktstorn med smala stegpinnar som såg helt ostabilt ut.

torn

Jag vågade mig upp till första avsatsen, sedan började jag faktiskt småsnyfta och darra i knäna. Alla bilder ovan har därför Daniel tagit eftersom han vågade sig en bit upp. Efter den misslyckade utsiktseskapaden fikade vi lite. Sen började det bli väldigt mörkt och jag fick bråttom ned till stigen igen. Och då, på en brant stig i mörkret i skogen, friade Daniel till mig <3.

Det blev alltså inte som han tänkt sig, med ett frieri på ett utsiktstorn i solnedgången. Men det blev ändå det bästa frieri jag kunnat tänka mig. Jag var så otroligt oförberedd att jag började snyfta (läs fulgråta), något jag aldrig trott att jag skulle göra.

Och ja, nu är jag bara så himla glad och varm över hela grejen. Nästa sommar gifter vi oss efter 15 år tillsammans. Som alltid skyndar vi långsamt.

10 thoughts on “Daniel, jag och Landsberget

1. Stort grattis till er ❤ Själv gifte jag mig i går efter att ha varit tillsammans med min kille i över 14 år. Det här med att skynda långsamt är en bra grej!

Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )